Kontakty

18. a 19. 2. 2023 pro své členy a příznivce

LYŽAŘSKÉHO PŘEJEZDU
 JIZERSKÝCH HOR A KRKONOŠ

S popisem letošní trasy se vrátím do milulosti, i když jsem měl původně v plánu úplně jinou trasu. Tu si ale můžeme nechat na jindy.
   Je to neuvěřitelné, ale letos v roce 2023 je to právě 20 let co jsme první den Přejezdu naposledy jeli celkem pravidelnou pohodovou trasu. K Té bych se po těch letech alespoň jednou zase rád vrátil. Sice nebude stejná úplně celá trasa, ale její velká část ano. Převážně bychom se měli pohybovat po strojově upravených lyžařských stopách a tam kde nebudou to přece vydržíme.
Trasa Přejezdu 2023
Návrh tras na celý víkend 18.2.2023 a 19.2.2023

Sejdeme se v sobotu 18.2.2023 v 6:25 hodin na vlakovém nádraží ve Staré Pace. Společně odjedeme v 6:30 hodin ze Staré Paky s přestupy v Železném Brodě (odjezd 7:00) a Tanvaldě (odjezd 7:30) do Kořenova (příjezd 7:45).
   Z vlakového nádraží Kořenov půjdeme po svejch do kopce na lyžařské trasy nad Horním Polubným. Zde nasadíme ski a vyrazíme do stopy.

I. etapa – sobota 18.2.2023
   Trasu nebudu nijak složitě popisovat, protože je jednoduchá a nejsou v ní žádné záludnosti. Omezím se pouze na rozcestí a orientační body. Pro lepší přehled se můžete podívat na navrženou trasu na mapě v odkaze níže.
   Jak jsem psal výše, po nasazení lyží vyrazíme do stopy přes Václavíkovu Studánku Knížecí cestou směr Smědava. Na rozcestí s Hraniční cestou odbočíme vpravo a počátečním prďákem dojedeme k Bufetu na odbočce na Promenádní cestu. Zde se můžeme občerstvit z vlastních zásob, nebo si něco koupit když bude otevřeno. V tomto bufetu kdysi určoval cenu zákazník. Po odpočinku budeme pokračovat Promenádní cestou až k rozcestí "U bunkru". Zde odbočíme vlevo a Jezdeckou cestou z kopce sjedeme na osadu Jizerku. Tady mám v plánu nějaký oběd. V které občerstvovně to bude se dohodneme na místě.
   Po naplnění bříšek a svlažení hrdel budeme pokračovat. Zde opustíme historickou trasu, která vedla přes Mořinu, Jizerskou cestou na most v Martinském údolí a přes železniční nádraží Harrachov do Harrachova.
   My nepojedeme do kopce na Mořinu, ale z kopce po žluté značce a přes Karlovský most překročíme státní hranici a kolem Graniczniku na polské Orle. Dále přes rozcestí "Pod Dzialem Izerskim", kde odbočíme vpravo se nějak dostaneme do Harrachova. Píšu nějak, protože je zde několik možností a my si vybereme dle místních sněhových podmínek.
   Z Harrachova to již skoro každý zná. Nejjednodušší je to přes Rýžoviště do kopce na Studenov a vlevo Janovou cestou nad boudu. Pak už jen sjet šikmo vpravo po cestě nebo lesem na Staropackou boudu.

II. etapa – neděle 19.2.2023
   V době psaní této pozvánky na Přejezd je i u nás ve Staré Pace trocha sněhu, který v tomto týdnu po deštích zmrznul a dovoluje alespoň trochu jízdu na ski.
   Já bych toho chtěl využít a splnit si svůj dlouholetý sen dojet ze Staropacké boudy až do Staré Paky na lyžích. Spoustu let to pro špatné sněhové podmínky nebylo možné a jestli tento stav vyderží ještě 14 dnů, tak bych to chtěl zkusit absolvovat.
   Za tímto účelem jsem celkovou trasu spojil ze dvou již projetých tras. Jedné historické, která byla již mnohokrát projeta a trasy druhé projeté v roce 2021 při anticovidových opatřeních.
   Krátce popíšu celou trasu a jako jsem psal výše pro lepší orientaci se podívejte na trasu na mapě pod článkem.
   Délka trasy je kolem 41 km a proto je potřeba v neděli ráno vstát dříve a včas vyrazit do stopy. Ze Staropacké boudy se vystoupá přes Ručičky na Dvoračky. Odtud sjezd do Sedla pod Dvoračkami a vlevo Exkurzní cestou dojet na Rezek. Zde možné krátké občerstvení, ale opravdu krátké. Dále se bude pokračovat po hřebenu podél silnice přes Roudnici a nad Křižlicemi až do Hrabačova. Tím bude projeta první část trasy.
   V Hrabačově budeme muset kus přenést ski a vystoupat nad Hrabačov. Další trasa povede po loukách a polích kolem Jilemnice do Martinic. Zde opět vystoupáme nad Martinice a opět po polích a lukách podél Studence, přes Levínskou Olešnici a Podlevín se dojede do Staré Paky.
   Na této druhé části trasy jsou dvě úniková místa na vlak. První v Hrabačově a druhé v Martinicích. Takže kdyby to dál nešlo nebo jsme nemohli my, tak je možnost to malinko ošulit. Byla by to ale škoda.
   Délka sobotní trasy je přibližně 34 km a mapa skoro odpovídá skutečnosti. Zato nedělní trasa nebude určitě dlouhá těch 41 km. Trasa zobrazená v mapě je vedena po cestách. My ale pojedeme po polích a loukách. Tam se mně ale nedařilo trasu mimo cesty vyznačit. Proto by měla být ve skutečnosti kratší. Můj odhad je asi 20 km do Hrabačova a asi 17 km z Hrabačova do Staré Paky. Celkem tedy asi 37 km.

Tak to je vše k trasám a můžeme vyrazit.

S lyžařskými pozdravy „SKOL“ a „AŤ TO FRČÍ !“

Vejšlap

07.01.2024:
Zpráva o činnosti OL za rok 2023
Do sekce "Ke stažení" byla vložena Zpráva o činnosti Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. za rok 2023.

06.01.2024:
Termíny brigád

10.01.2020:
Stanovy
Stanovy Oddílu lyžování odhlasované na výroční členské schůzi 10.1.2020.