Kontakty

Velociped klub
Velocipéd klub
Nová Paka

Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 48 nalezených)

| 0-15 | 15-30 | 30-45 | 45-48 |

Vejšlap 2023

Tradiční prázdninový Vejšlap

letos za historií lyžování

Pro letošní Vejšlap 2023 jsem zvolil oproti roku 2022 oblast trochu vzdálenější a tematicky jsem ji směroval na historii lyžování v Podkrkonoší a v Krkonoších.
Fotogalerie kliknutím do obrázku.

V roce věnovaném rodu Harrachů se mně jako nejvhodnější místo, kde bychom takové lyžařské a historické informace mohli získat, zdálo Muzeum lyžování v Dolní Branné. A to nejenom proto, že tato obec i její sousedka Horní Branná je úzce spjata právě s rodem Harrachů, ale i proto, že výše zmíněné muzeum otevřené v roce 2022 sídlí v nádherně zrekonstruované čtvrt tisíciletí staré roubence se symbolickým číslem popisným „1“.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 10. 12. 2023 | 322 přečtení |

Vejšlap 2023 - pozvánka

Tradiční prázdninový vejšlap
za historií lyžování v Podkerkonoší

Jako lyžařský oddíl bychom se také měli trochu věnovat tradicím a proto letošní „Vejšlap 2023“ věnujeme prozkoumání historie lyžování v Podkerkonoší.
   Toto osvěžení znalostí a hlavně načerpání nových neznámých informací provedeme v sobotu 2.9.2023. Nebojte, nebude to daleko. Jen se malinko projedeme vláčkem a hlavně se trochu projdeme. Objektem našeho poznávání bude ne dlouho otevřené Muzeum lyžování v Dolní Branné, které sídlí jak jinak než v čísle popisném 1. Na možnou trasu letošního vejšlapu mně upozornila naše lyžnice Evička Kloučková a já jí tímto velice děkuji.
Návrh trasy
   Jak jsem tedy psal výše, naším cílem bude Dolní Branná. Ale jak se tam dostaneme? Jednoduše vlakem. Do obce přeci vede přímé vlakové spojení. Né, né, tak jednoduché to nebude, jedná se přeci o vejšlap.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 24. 08. 2023 | 319 přečtení |

Smrk 2023 - cyklo výlet

Dvanáctý ročník cyklo výletu na Smrk.

Je to po dvanácté a tak by se dalo říci že je to již tradičně, co Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka pořádá poslední víkend v červnu cyklistický výlet na Smrk (1124 m.n.m.), nejvyšší horu české strany Jizerských hor. Letos tento víkend padl na dny 23.6. až 25.6.2023.
   Trasa nebyla dopředu naplánovaná. Rozhodnutí o ní jsem ponechal až na pátek večer na Staropackou boudu podle složení cyklistického pelotonu. Kritériem rozhodnutí bylo zda to budou více nováčci, nebo zda by se jednalo o dávné účastníky, kteří si již klasickou a tradiční trasu nepamatují. V opačném případě by byla zvolena celkem nová trasa, která se jela poprvé v loňském roce.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 03. 08. 2023 | 593 přečtení |

Cyklo výlet na Smrk 2023 - pozvánka

Cyklo výlet na Smrk
   Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. pořádá o víkendu 23.6 – 25.6.2023 tradiční 12. ročník cyklo vyjížďky na Smrk, nejvyšší horu české strany Jizerských hor. Letos nebudu dopředu plánovat konkrétní trasu. Většinu tras jsme již projeli a tak se na nějaké domluvíme až na Staropacké boudě. Směrodatné bude jaké složení cyklistů se dostaví na boudu a jaký počet jich jelo konkrétní trasu. Podle toho bychom zvolili trasu jinou

Organizační záležitosti.
   Celá akce začne v pátek 23.6.2023 v 18:00 srazem účastníků na Staropacké boudě v Rokytnici nad Jizerou. Večer se domluvíme a vybereme konkrétní trasu a čas startu. Když bude hezky, můžeme při tom opéct nějakého buřta.
   Ráno 24.6.2023 po snídani bychom vyrazili na kola. S obědem počítám podle zvolené trasy. Po návratu na boudu v odpoledních hodinách provedeme zhodnocení akce. Ráno 25.6.2023 po snídani a úklidu vyrazíme k domovům dle potřeb jednotlivců.

Teď něco ohledně stravování:
   Potraviny si nabalte na páteční a sobotní večeři a sobotní a nedělní snídani. Ale hlavně něco na kolo. Může se stát, že při cestě nebude možnost se po delší dobu občerstvit, To bude záležet na zvolené trase. Při případné cestě Polskem po loňské trase bude velice málo možností se uchýlit někde na jídlo. Vlastně první možnost bude až na Górzystówu a musí mít otevřeno. No a na Smrku občerstvení taky není. Však my se s tím vypořádáme. Sušenky a pití do kapsy, no a pak to jistí Harrachov.

Ještě na závěr. Kdo by potřeboval na Staropackou boudu přijet autem, musí si zajistit povolenku na vjezd buď na obecním úřadě v Rokytnici nad Jizerou nebo přes pana Straňáka. Bez povolenky je nutné auto odstavit pod ouvozem asi 1km od Staropacké boudy.

To je vše, hlavně aby nám vyšlo počasí a výlet se povedl.
Za Oddíl lyžování
Václav Šeps

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 06. 06. 2023 | 125 přečtení |

Vejšlap 2022

Tradiční prázdninový Vejšlap

po stopách bloudění naší lyžnice Minky Poličanské

Pro letošní pochoďáček jsme zvolili okolí našeho bydliště a to Vejšlap kolem Staropackých hor v hravém duchu. Vyšli jsme ze Staré Paky 27. srpna 2022 od Staré školy čp. 22 v 10:00 hodin. Hned jsme začali stoupat kolem Základní školy ulicí Hartlova. „U Frýbova“ jsme pozdravili paní domu a pana domácího. Za odměnu jsme si vykoledovali vysokohorskou prémii pro lepší dýchání a pan domácí pak s námi pokračoval dále.
Fotogalerie kliknutím do obrázku.

Odměna u Frýbů byla důležitá, protože nás ještě čekalo stoupání k boudě ve světoznámém lyžařském středisku Staropacká hora. Tam jsme odložili přebytečné batůžky a povinnou zátěž špekáčků, buřtů, prostě všeho co nebudeme potřebovat na cestě s sebou.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 11. 09. 2022 | 791 přečtení |

Vejšlap 2022 - pozvánka

Tradiční prázdninový vejšlap
a to po stopách bloudění naší lyžnice Minky Poličanské

Tentokrát bychom chtěli pozvat všechny lyžníky, turisty, cyklisty, fotbalisty, tenisty, Pačáky i přespolní každého věku na pochoďáček kolem Staropackých hor v hravém duchu. Vyjdeme ze Staré Paky 27. srpna 2022 od Staré školy čp 22 v 10:00 hodin. Všichni začneme stoupat kolem Základní školy ulicí Hartlova. „U Frýbova“ pozdravíme paní domu a pana domácího, když bude doma. Třeba bude za odměnu i nějaká vysokohorská prémie pro lepší dýchání! Však nás ještě čeká stoupání k boudě ve světoznámém lyžařském středisku Staropacká hora. Tam můžeme odložit přebytečné batůžky a povinnou zátěž špekáčků, buřtů, prostě všeho co nebudeme potřebovat na cestě s sebou. Část výpravy může počkat na boudě a udržovat teplo venkovního ohniště. Ale to je na každém dle odvahy ke zdolávání pěších kilometrů.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 10. 08. 2022 | 838 přečtení |

Smrk 2022 - cyklo výlet

Jedenáctý ročník cyklo výletu na Smrk.

Letos již po jedenácté se Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka podařilo uspořádat cyklistický výlet na Smrk (1124 m.n.m.), nejvyšší horu české strany Jizerských hor. Tato akce se koná již tradičně poslední víkend měsíce června. Tak tomu bylo i letos a datum padl na víkend 24.6. až 26.6.2022.
   Po minulých dvou ročnících, kdy jsme byli omezeni trasou pouze na území České republiky, jsme se mohli letos opět vrátit k původnímu záměru, pro který tato akce vznikla a trasu naplánovali na vrchol Smrku polskou stranou.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 10. 08. 2022 | 1112 přečtení |

Cyklo výlet na Smrk 2022 - pozvánka

Cyklo výlet na Smrk
   Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. pořádá o víkendu 24.6 – 26.6.2022 tradiční 11. ročník cyklo vyjížďky s názvem "Zase na Smrk, ale jinudy". Pro letošní ročník jsem připravil zcela novou trasu. Polsko je konečně otevřené a tak to napálíme rounou natvrdo do Polska a Smrk zdoláme jinou cestou než tradičně.

Teď popíšu organizační záležitosti.
   Celá akce začíná v pátek 24.6.2022 v 18:00 srazem účastníků na Staropacké boudě v Rokytnici nad Jizerou. Večer se domluvíme a probereme navrženou trasu (viz níže) a čas startu. Když bude hezky, můžeme při tom opéct nějakého buřta.
   Ráno 25.6.2022 po snídani bychom vyrazili na kola. S obědem počítám někde na trase to popíšu níže. Po návratu na boudu v odpoledních hodinách provedeme zhodnocení akce. Ráno 26.6.2022 po snídani a úklidu vyrazíme k domovům dle potřeb jednotlivců.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 25. 05. 2022 | 1058 přečtení |

Vejšlap 2021

Na konci prázdnin tedy poslední srpnovou sobotu roku 2021 opět pořádal Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka tradiční letní "Vejšlap". Letos jsme se po pěti letech vrátili do Pojizeří. Proto dostal letošní vejšlap název „Za vyhlídkami přírodní rezervace Údolí Jizery“. Trasa byla naplánována do údolí řeky Jizery mezi městy Semily a Železný Brod - a to hned dvakrát. Podrobnosti se dočtete na dalších řádcích, ale začneme pěkně popořádku.
Fotogalerie kliknutím do obrázku.

Sraz všech zájemců o společnou turistiku byl 28.8.2021 v 8:25 hodin na vlakovém nádraží ve Staré Pace. Nakonec se nás na nádraží sešlo pouze šest a vlakem jsme v 8:30 hodin odjeli do Semil. Po povinné společné fotografii v místě startu jsme se vydali na cestu.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 03. 11. 2021 | 1408 přečtení |

Vejšlap 2021 - pozvánka

Tak je tu opět konec prázdnin. Proto přicházím na 28.8.2021 s dalším tradičním letním vejšlapem plánovaným Oddílem lyžování s názvem „Za vyhlídkami přírodní rezervace Údolí Jizery“. Po pěti letech se vrátíme k osvědčené části pojizerského kraje. Projdeme úsek mezi městy Semily a Železný Brod a to hned dvakrát ale pokaždé po jiné trase.
   Trasa bude dlouhá kolem 12km a nebude nijak náročná. První půlka je více kopcovitá, ale ta druhá zpáteční je téměř rovinatá a tu již většina místních turistů zná. Zato ta první půle bude novinkou i pro mě. Možná bude trochu zarostlejší a nebude vhodná pro kočárky, ale ty s námi snad nikdy nešly a tak to nebude překážkou.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 22. 08. 2021 | 1083 přečtení |

Smrk 2021 - cyklo výlet

Desátý ročník cyklo výletu na Smrk.

Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. pořádal o víkendu 25.6.– 27.6.2021 již tradiční 10. cyklistickou vyjížďku na Smrk s názvem "V sedle za rozhlednami". Přeshraniční pohyb s Polskem byl stále možný pouze s různými omezeními jako opatření proti šíření koronaviru a proto jsme se opět omezili pouze na trasu Českou republikou. To ale na kvalitě trasy, kterou popíšu níže, nic neubralo.
   Celá akce začala v pátek 25.6.2021 v 18:00 srazem účastníků na Staropacké boudě v Rokytnici nad Jizerou. Samozřejmě, komu se to v pátek nehodilo, přijel až v sobotu na samý start výletu, což se také v jednom případě stalo. V pátek večer bylo krásně a tak jsme poseděli u ohně a opékali k večeři buřty.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 01. 08. 2021 | 3609 přečtení |

Cyklo výlet na Smrk 2021 - pozvánka

Cyklo výlet na Smrk
   Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. pořádá o víkendu 25.6 – 27.6.2021 již tradiční 10. cyklistickou vyjížďku s názvem "V sedle za rozhlednami". Stejně jako v loňském roce jsou státní hranice s Polskem stále uzavřeny jako opatření proti šíření koronaviru a proto se musíme opět omezit pouze na trasu Českou republikou. Pakliže by do našeho víkendu došlo ke změně, není problém vyrazit po klasické trase na Smrk. Ale to se uvidí později...

Teď popíšu organizační záležitosti.
   Celá akce začíná v pátek 25.6.2021 v 18:00 srazem účastníků na Staropacké boudě v Rokytnici nad Jizerou. Večer se domluvíme a probereme navrženou trasu (viz níže) a čas startu. Když bude hezky, můžeme při tom opéct nějakého buřta.
   Ráno 26.6.2021 po snídani bychom vyrazili na kola. S obědem počítám někde na trase. Po návratu na boudu v odpoledních hodinách provedeme zhodnocení akce. Ráno 27.6.2021 po snídani a úklidu se vytrousíme k domovům.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 09. 06. 2021 | 1104 přečtení |

Vejšlap 2020

Tak jako každý rok je konec srpna vyhrazen našemu putování po blízkém i vzdálenějším okolí. Proto tomu nemohlo být jinak ani letos. Na den 29. srpna 2020 byla naplánována úplně nová trasa s pracovním názvem „Putování za větráky“. Název trochu zvláštní, ale to objasním v následujících řádcích. No a aby to nebylo pouze putování po větrácích, tak byl plán trasy doplněn o několik dalších zajímavostí v okolí.
Fotogalerie kliknutím do obrázku.

Bohužel po krásném teplém a na srážky ne zrovna bohatém létě nebyla předpověď na tuto sobotu zrovna příznivá. Mělo se ochladit a teplotu kolem 15 stupňů měly provázet časté dešťové přeháňky nebo trvalý déšť. To znamenalo, že moje chmury z malé účasti opět stouply o pár schůdků. Nedalo se nic dělat, plán je plán a dopředu avizovaná akce se musí uskutečnit, kdyby čert na koze jel. Že vše nakonec dopadlo jinak, se vám teď pokusím popsat.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 16. 09. 2020 | 1616 přečtení |

Vejšlap 2020 - pozvánka

Putování za větrnými mlýny.
   Máme tu srpen roku 2020. Poslední měsíc letních prázdnin a to pro náš Oddíl lyžování znamená, že se přiblížil termín našeho tradičního „Vejšlapu“. Tato akce se bude konat v sobotu 29.8.2020.
   Jak je naším zvykem již několik posledních let, tak se i letos podíváme do blízkého okolí naší obce. Pro někoho to může být i okolí trochu vzdálenější, to ale záleží jak se to komu zdá. Navštívíme místa z dávnější minulosti a jedno místo úplné přítomnosti z pohledu let, projdeme se naší krásnou krajinou a skončíme samozřejmě ve Staré Pace.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 04. 08. 2020 | 1544 přečtení |

Smrk 2020 - cyklo výlet

Devátý ročník cyklo výletu na Smrk.

Oddíl lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. pořádal o víkendu 26.6 – 28.6.2020 již 9. ročník tradiční cyklistické vyjížďky s názvem Smrk 2020. „S názvem Smrk“ píšu proto, že minulé ročníky vedly vždy skutečně na Smrk (1124 m.n.m.) nejvyšší horu českých Jizerský hor a trasa na Smrk z důvodů lepší dostupnosti vedla pravidelně po polském území a zpět po českém. Letos z důvodu uzavření státních hranic jako opatření proti šíření koronaviru jsem trasu přepracoval, tento tradiční cíl vynechal a spokojil se pouze s trasou v České republice.
   Celá akce byla naplánována od pátku 26.6.2020 od 18:00 hodin. Od této hodiny byla otevřena Staropacká bouda v Rokytnici nad Jizerou a očekávali jsme příjezd natěšených cyklistů. Bohužel během čtvrtka a pátku dopoledne se postupně odhlašovali ti, kteří se dříve nahlásili, že by rádi s námi jeli. Přesto jsme netrpělivě čekali, zda se neobjeví někdo, kdo se nenahlásil jako tomu bývalo i v minulosti. Večer jsme si za blížící se bouřky opekli buřta a stále čekali. Do pozdních nočních hodin však nikdo nepřijel a tak jsme šli na kutě. To bylo pro mě velkým zklamáním, protože to vypadalo pouze na rodinný výlet ve třech a takový nemusím tímto způsobem plánovat a řešit. Věřil jsem, že po tak dlouhé době nečinnosti se budou lidé těšit a bude nás více než jindy. Je vidět, že takto se nedá uvažovat a lidé asi zlenivěli a jsou raději zalezlí doma než aby podpořili nějakou akci. Skutečnost tedy byla taková a byli jsme jen tři.

| Autor: Václav Šeps | Vydáno dne 16. 07. 2020 | 1991 přečtení |

Vejšlap

07.01.2024:
Zpráva o činnosti OL za rok 2023
Do sekce "Ke stažení" byla vložena Zpráva o činnosti Oddílu lyžování TJ Sokol Stará Paka z.s. za rok 2023.

06.01.2024:
Termíny brigád

10.01.2020:
Stanovy
Stanovy Oddílu lyžování odhlasované na výroční členské schůzi 10.1.2020.